Kender du hejdoktor.dk – din online lægehjælp
Reklame i samarbejde med hejdoktor.dk
Kender du hejdoktor.dk ? En ny og super genial portal med online lægehjælp. Her sidder en stabel af speciallæger uddannet i almen medicin klar til at besvare alverdens spørgsmål angående dit helbred. Du kan selv booke en videokonsultation i det tidsrum, der passer dig bedst, men du kan også hurtigt få hjælp på mail – her kan du skrive 24 timer i døgnet.
Emnet og problematikken ligger mig meget på sinde, hvorfor jeg har valgt at samarbejde med hejdoktor.dk om at få udbredt kendskabet til deres onlinetjeneste – læs hvorfor i nedenstående.
Hejdoktor.dk
Hejdoktor.dk er en rigtig god og effektiv løsning til at få besvaret almene spørgsmål der af lægen ofte klares telefonisk. Det viser sig netop, at rigtig mange af henvendelserne foretaget til en almindelig lægepraksis, klares telefonisk – hvorfor så bruge tid på lange telefonkøer om morgenen inden arbejdet kalder. Jeg har flere gange erfaret, at tiden jeg brugte på at sidde i telefonkø, transporten og opholdet i venteværelset samt selve undersøgelsen hos lægen har været regulært spild af tid. Ofte konstaterer lægen at virussen eller sygdomstilstanden må gå over af sig selv – han kan desværre ikke hjælpe yderligere. Det er bare så bittert, når man må afspadsere eller holde helt fri fra sit arbejde for at få dette nyttesløse svar.
Igennem den sidste måned har jeg testet denne online lægehjælpstjeneste, og jeg må sige, at jeg er imponeret over hvor let og effektivt det er. Jeg har både foretaget receptfornyelse og haft to forskellige konsultationer med en læge – en videokonsultation sammen med et af mine børn og en enkelt mailkorrespondance. Det er virkelig tidsbesparende, og kender du hejdoktor.dk ved du, at man både slipper for transporten til og fra læge, den lange ventetid i telefonen og ikke mindst tiden i venteværelset. Nogle gange har man bare brug for en lægefaglig vurdering, især når det gælder børnenes ve og vel, og så må det gerne gå lidt tjept.
Et sundhedssystem under pres
Med en familie på fire hænder det, at vi ind imellem har brug for at konsultere en læge. Nu og da er vi også nødsaget til at vende snuden forbi lægens praksis for at få foretaget en prøve eller lignende. I en årrække har vi været ret frustrerede over vores lægehus. Èt er at det ligger i en anden by end vi bor (hurra for lægemangel), noget andet er utrygheden ved den enormt lange venteliste, der gør at intet fungerer forebyggende. Lægerne er enormt pressede af lægemanglen og antallet af patienter er uhyrligt stort. Oftest må vi forvente flere måneders ventetid for at få foretaget lægetjek – om det er blodprøve, samtale eller afklarende undersøgelser.
Har vi et akut problem må vi komme i tidsrummet fra 8-9.30 sammen med 50 andre meget syge patienter stuvede sammen i et lille venteværelse – en yderst ubehagelig og lidt for intim oplevelse. Ved akuttid kan vi ikke forvente at blive tilset af en læge – jeg har været igennem sekretæren, assistenten, sygeplejersken og forskellige studerende, det samme oplever min mand.
Følgerne ved et presset sundhedssystem
Sidste år blev det et alvorligt problem, hvilket spolerede store dele af min oplevelse med vores første skiferie, da jeg ikke havde fået den medicin, jeg havde brug for – faktisk havde jeg slet intet medicin fået. Over flere omgange var jeg blevet tilset af en læge (troede jeg), med beskeden om, at jeg var ramt af kold lungebetændelse – her kunne jeg ikke få behandling, og jeg var lidt flov over at være insisterende, jeg kunne jo mærke at noget var galt.
Skiferien igennem havde jeg massive vejrtrækningsproblemer, og jeg sad på altanen nat efter nat i frostvejr for at kunne trække vejret – det var ret uoverskueligt at lære at stå på ski. Da jeg kom hjem, var jeg endnu engang hos lægen og opdagede, at denne “læge” var sekretær! Der skulle gå måneder og et par undersøgelser på sygehuset før jeg blev diagnosticeret med astma.
Erfaringerne fra vores lægehus tænker jeg ikke er et enkeltstående eksempel der udelukkende kendetegner denne praksis. Godt nok har vi mange eksempler på uhensigtsmæssige brandslukninger foretaget af det, der kan virke som en vilkårlig ansat hos lægehuset. Men der må alligevel sidde mange derude med tilsvarende oplevelser rundt omkring i landet, der netop kan drage nytte af hjælpen til de ikke-akutte henvendelser ved brug af denne online lægehjælpstjeneste.
Abonnement og priser
Et månedligt abonnement hos hejdoktor.dk koster 49 kroner og giver ubegrænset adgang for alle i familien til at foretage receptfornyelse, video -og emailkonsultation. Du kan også købe en enkeltkonsultation til 199 kroner. For at opnå den bedste lægefaglige rådgivning deler hejdoktor.dk oplysningerne vedrørende deres lægebistand til dig med din praktiserende læge, medmindre du frabeder dig dette.
Jeg er rigtig glad for, at vi i Danmark har et godt sundhedssystem, der ofte fungerer optimalt, og vi betaler også til dette igennem vores skat, så hvorfor oprette sig som abonnent hos en online lægeportal ? Tja, det har jeg forsøgt at besvare i ovenstående. Tænker du, at det er meget at gøre ud af det, kan du jo nøjes med at være bruger i månederne, hvor de forskellige sygdomme topper fra november til januar.
Hent hejdoktor.dk appen til iphone eller ipad lige her
Nu kender du hejdoktor.dk 🙂
Rigtig go´fornøjelse.